Pages

Tuesday 5 June 2012

Anti Karat Radiator


Masalah radiator tersumbat akibat karat adalah masalah biasa yang terjadi. Hal ini berlaku apabila air menjadi karat dan karat menyumbatkan sistem air penyejuk enjin seperti radiator, termostat dan waterpam. Saya menggunakan anti-rust di dalam radiator saya untuk penjagaan air agar tidak berkarat dan menghalang daripada tersumbat. Selalu apabila saya tukar air baru dan kemudian saya check pada keesokan harinya air radiator kembali karat. Tetapi selepas saya diperkenalkan dan menggunakan produk ini saya dapati air radiator saya masih lagi bersih dan tidak berkarat. Saya pernah menggunakan coolen berwarna hijau tetapi karat tetap muncul di dalam air, tetapi produk ini tidak berwarna dan jernih amat berpuas hati dapat lihat air radiator sentiasa bersih dan jernih. 

No comments:

Post a Comment